Zoeken
Close this search box.

Marketing

marketing

Marketing

Database marketing wordt als de heilige graal gezien en dat is het ook. Abonnementenland kan u helpen om meer inzicht te geven in wie uw abonnees zijn en via welke kanalen ze zijn binnengekomen. Met onze software Thor web krijgt u via een dashboard realtime inzichtelijk wat de stand van zaken is. Verder ondersteunen en adviseren wij ook marketeers in hun online campagnes.

Ook zijn er valkuilen bij online marketing.

Opzeggers worden steevast benaderd met een nieuwe aanbieding. Hierdoor ontstaat een draaicarrousel van “nieuwe” bestaande abonnementen. Daardoor wordt een deel van het marketingbudget en bestaande omzet opgesnoept aan koopjesjagers, waar je vaak niks of nauwelijks aan verdient.

Geen uitgever, titel of lezer is hetzelfde. Scores van behoud lopen uiteen van 2% tot 10% opzeggers bij reguliere abonnementen is heel normaal. Het is juist de conversie van nieuwe (introductie) abonnementen naar reguliere abonnementen waar de uitdaging ligt. Hierin zijn er twee stromen: abonnees die keer op keer gebruik maken van een actie en de abonnees die voor de eerste keer gebruik maken van een actie. De laatste groep scoort het best.

Een goede combinatie tussen de retentie van abonnees en het werven van nieuwe abonnees leidt tot een constante oplage (groei).

Abonnementenland heeft inmiddels 3 websites die jaarlijks telkens meer nieuwe abonnementen werven. Circa 10% van de abonnementen, die een uitgever heeft, zijn geworden via  deze kanalen. Er zijn ook uitschieters waar dit aandeel zelfs de 30% overschrijdt.