ISO_27001
ISO_9001

// need to have the same with set from JS on both divs. Otherwise it can push stuff around in HTML var trp_ls_shortcodes = document.querySelectorAll('.trp_language_switcher_shortcode .trp-language-switcher'); if ( trp_ls_shortcodes.length > 0) { // get the last language switcher added var trp_el = trp_ls_shortcodes[trp_ls_shortcodes.length - 1]; var trp_shortcode_language_item = trp_el.querySelector( '.trp-ls-shortcode-language' ) // set width var trp_ls_shortcode_width = trp_shortcode_language_item.offsetWidth + 16; trp_shortcode_language_item.style.width = trp_ls_shortcode_width + 'px'; trp_el.querySelector( '.trp-ls-shortcode-current-language' ).style.width = trp_ls_shortcode_width + 'px'; // We're putting this on display: none after we have its width. trp_shortcode_language_item.style.display = 'none'; }

Grote verandering op de advertentiemarkt

In het Financieel Dagblad van 22 maart jl. stond een uitgebreid artikel over het cookie loze tijdperk. Dit heeft een grote verschuiving in de advertentiemarkt tot gevolg, en biedt bij uitstek kansen voor uitgevers van magazines.

Nederlandse bedrijven geven jaarlijks circa € 5,8 miljard uit aan reclame, waarvan €3,5 miljard aan online uitingen. Het verdwijnen van cookies raakt zo’n 30% van die bestedingen direct, wat neer komt op een bedrag van ruim € 1 miljard, zo blijkt uit cijfers van Nielsen en Deloitte.

Hier liggen kansen voor de uitgeverijsector om op in te spelen, want mogelijk is het zeer interessant om met het vrijgekomen budget te gaan adverteren in de magazines.

Twintig jaar geleden waren er geen cookies, maar werkte het advertentiesysteem prima. Verwacht wordt dat uitgevers en adverteerders elkaar weer veel meer direct gaan treffen, zonder tussenkomst van de huidige advertentietechnologie.

Klik hier om naar het artikel uit het FD te gaan.