– 65% van de NL bevolking 13+ leest print magazines
– Gemiddeld lezen we 20 nummers per persoon per jaar
– Afgelopen jaar zijn in totaal 303 mln exemplaren van magazines gedrukt
– Gemiddelde leestijd van een print magazine is 71 minuten per nummer
– 44% van NL bevolking consumeert minimaal 1x per maand content van magazinemerken digitaal (web/app)
– 36% van alle NL’ers komt weleens in aanraking met magazinemerken op social media
– Gemiddeld leestijd van een digitale vorm van een magazine is ¾ uur

* Bron: NOM oplage 2021 Q4 T/M 2022 Q3, NPMM 2022 III, NOBO H1 2022, GfK Trends in Digitale Media december 2021

Print magazines zijn de ultieme invulling voor een me-moment

–  83% geeft de voorkeur aan magazines boven online vanwege ultieme leeservaring
– 82% ziet magazines als een bron van rust in tijden van drukte
– 79% voelt zich in control bij het lezen van een magazine
– 77% heeft volledige focus op de content van het magazine
-88% vindt magazines onmisbaar!

* Bron: MMA Big mag onderzoek 2019 Blauw Research