Is op maat gemaakte communicatie “altijd” beter?

Bij Abonnementenland is het mogelijk de communicatie in de look en feel te brengen van de titel/uitgever. Maar is dat altijd beter?

De reacties, maar ook de gemeten resultaten lopen hier over uiteen. Gevoelsmatig zou je zeggen “Ja dat is beter”, maar dit blijkt niet altijd zo te zijn.

Abonnementenland heeft verschillende A-B testen uitgevoerd. We zagen dat er bij service gerelateerde berichten zoals bevestigingen van aanmeldingen, adreswijzigingen en bezorgklachten geen verschil is.

Bij de facturen zagen we juist een tegenovergesteld effect. De facturen met enkel het logo van de uitgever/titel werden slechter betaald dan de facturen met het logo van Abonnementenland. Een duidelijke oorzaak hadden we daar niet voor.

Door zowel het logo van Abonnementenland als het logo van de uitgever/titel te vermelden op de factuur, zien we stijging van circa 2% van de betalingen. Dit kan u tot duizenden euro’s per jaar extra omzet opleveren.

Abonnementenland monitort dit zelf met grote regelmaat, maar laat dit auditen door externe certificeringsbureaus.